Barn i förskolan

Ställ ditt barn i kö

Öpetthållande

Vi erbjuder en avgiftsfri förskola och vi följer Stockholms stads regler för ramtiden och erbjuder barnomsorg inom denna tid om behovet finns.

Riktlinjerna gällande öppettiderna är följande:
Samtliga förskolor ska erbjuda öppettider i förhållande till föräldrars behov inom ramtiden: 06.30-18.30 alla helgfria vardagar förutom julafton, midsommarafton och nyårsafton. Mer om öppettider finns beskrivet i stadens riktlinjer för fristående förskola, http://www.stockholm.se/ef

Varje terminsstart ser vi över samtliga vårdnadshavares behov av barnomsorg genom en vistelsetidsblankett. Efter den kartläggningen, anpassar vi våra öppettider och schema för alla medarbetare och pedagoger på Matrix förskola , inom ramtiden.

Vid ändrade vistelsetider vill vi att du/ni som vårdnadshavare i god tid kontaktar oss och meddelar det ändrade behovet. Vi försöker alltid hitta lösningar som stämmer i enlighet med Stockholms stads riktlinjer, arbetsrättsliga styrdokument samt gällande kollektivavtal.